سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رادیاتور آب جیلی شاسیX7

رادیاتور آب وظیفه خنک کردن موتور خودرو وسایر تجهیزات آن را بر عهده دارد. و می توان به عنوان مخزن آب خودرو در نظر گرفت. با انتقال سریع حرارت از آب به هوا کمک می کند که دمای خودرو از حد مشخص شده ای بالاتر نرود. این حرارت تولیدی اگر از حد مشخصی بالاتر رود خرابی موتور را به همراه دارد.

نحوه عملکرد رادیاتور آب 

آب گرم ورودی به رادیاتور خودرو وارد کانال های این قطعه شده و آن جا در سطح گستر ده ای با محیط اطراف در تماس قرار می گیرد. همین موضوع سبب می شود که دمای مایع درون رادیاتور کاهش یابد. به علاوه پروانه ای نیز با مکش هوا از درون کانال های رادیاتور به هر چه سریع تر خنک شدن آب درون آن کمک می کند.

اکثر رادیاتور های فعلی از آلومینیوم ساخته شده اند. در گذشته از مس به عنوان ماده اولیه تولیدی رادیاتور ها استفاده می شده.

رادیاتور -واتر پمپ و ترموستات از اجزای تشکیل دهنده سیستم خنک کننده خودرو شما می باشند. هر مشکلی در این سیستم می تواند منجر به داغ کردن خودرو و خرابی موتور شود. 

دلایل خرابی رادیاتور آب جیلی شاسیX7

1.نشتی مایع خنک کننده

2.تجمع رسوبات داخل رادیاتور

3.خرابی واتر پمپ یا ترموستات

4.زنگ زدگی رادیاتور

وظیفه آب رادیاتور چیست؟

آب رادیاتور یا همان مایع خنک کننده اتومبیل نقش حیاتی در عملکرد این قطعه ایفا می کند. این ماده ترکیبی از ضدیخ و آب است.که در اطراف موتور به سمت رادیاتور پمپ می شود این ماده از یخ زدن در زمستان و یا داغ کردن بیش از حد موتور خودرو در تابستان جلوگیری می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر از قطعات یدکی به سایت مراجعه نمایید.